سیستم تمرینیRest-Pause

جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

سیستم تمرینیRest-Pause

مهدی
جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

سیستم تمرینیRest-Pause

:
تا حدی که توان اجرای حرکت به فرم کامل آن را دارید تمرین را ادامه دهید. وزنه را بر روی زمین و یا تکیه گاه گذاشته و به مدت 5 الی 10 ثانیه استراحت و مکث کوتاه داشته باشید. سپس چند تکرار را با همان وزنه ای که قبلاً با آن تمرین کرده اید انجام دهید. زمـانی کـه دیـگر قـادر بـه ادامـه حرکت نبودید وزنه را رها می کنید. بسته به میزان انرژی و بسته به توانی که در عضلات خود حس می کنید می توانید این روند را چندین بار تکرار کنید.
در برخی موارد و در تمرین بر روی برخی عضلات همچون ساق پا و ساعد، فرد ناگزیر از اجرای تکرار های بالا بوده و همین مسئله نیز موجب تجمع اسید لاکتیک در عضلات شده و درد و سوزش شدید را به همراه آورده و فرد را از ادامه دادن تمرین باز می دارد. در صورتی که با شیوه های سنتی 3 در 10 و یا 3 در 8 بر روی این عضلات تمرین کنید رشد چندانی را در طولانی تجربه نخواهید کرد اما با استفاده از این تکنیک می توان فشار زاینده ای را بر روی این دسته از عضلات اعمال کرده و آنها را تحریک به رشد کرد.
زمانی که بر روی عضلات ساق پا تمرین کرده و قصد پیاده کردن این تکنیک در مورد این عضله دیر رشد را داشته باشید باید ابتدا این عضلات را تا مرز ناتوانی پیش برده و سپس به مدت چند ثانیه استراحت کوتاه را لحاظ کرده و سپس ست بعدی را تا ناتوانی عضله ادامه داده و این روند تمرین و استراحت را به تعدادی که در برنامه دارید تکرار کنید.
گفته می شود برای رشد دادن عضلات ساق باید از تکرارهای بالا استفاده کرد اما به جرات می توان گفت که تداوم تمرین به صورت ست های 40 تایی بر روی عضلات ساق مخصوصاً زمانی که از وزنه های سنگین استفاده می شود نیز چندان عملی و قالب اجرا به نظر نمی رسد.
این در حالی است که با استفاده از این تکنیک می توان فرصت کوتاه لازم برای ریکاوری عضلات را در اختیار آنها قرار داده و بدون اینکه از حال و هوای تمرین خارج شویم آوار تمرین را دوباره بر سر عضله مورد نظر خراب کنیم. در این حالت عضلات چاره ای به جز رشد نخواهند داشت و هرگز نمی توان سر پیچی و نافرمانی عضلات را محتمل دانست.
مدت زمان کوتاهی که بین ست ها استراحت و یا به قولی مکث می کنید فرصت لازم برای تجزیه شدن اسید لاکتیک در عضلات را در اختیار عضلات قرار داده و امکان اجرای موفق تکرارهای بعدی را برای شما فراهم می کند. در طی استراحت و مکث کوتاهی که در بین ست ها دارید می توانید عضلات خود را ماساژ بدهید. ماساژ دادن عضلات در بین ست ها به تجزیه شدن هر چه بهتر و هر چه سریع تر اسید لاکتیک در عضلات کمک خواهد کرد. حتماً اطلاع دارید تمریناتی که در باشگاه های پرورش اندام انجام می دهید در در اغلب موارد در سیستم اسید لاکتیک در جریان است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 آذر 1394 | 20:56 | نویسنده : مهدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.